Brave New Exercise Project: Promotion Center



Brave New Exercise Project: Promotion Center는 Brave New Exercise Project의 첫번째 프로젝트로 한국과 일본 집단체조의 유사한 점을 차용하여 제작한 'Brave New Exercise'를 홍보하는 형식으로 구성한 공간설치이다. 긍정적인 면만을 강조하는 ‘홍보관’이라는 역설적인 방법으로 체조 이면의 배경과 전파과정을 시각적으로 드러내면서 사회의 장치가 개인에게서 어떻게 작동하는지, 개인이 집안 안에 어떻게 위치되어지는 비판적으로 접근하고자 한다.
홍보관은 1) 체조 홍보 영상, 2) 인터뷰와 역사자료를 가장한 드로잉과 집단체조에 관한 개인들의 기억을 수집한 인터뷰, 3) 체조를 관객의 그림자로 지우며 배울 수 있는 체조교본 영상, 4) 강제성을 강조한 퍼포먼스로 이루어진다.
전체 분위기는 홍보 영상 때문에 처음에는 흥미롭게 느껴지나, 개인들의 비슷한 기억들과 집단적 모습의 드로잉들, 통제가 드러나는 퍼포먼스 등을 보고, 체험하면서 체조 이면의 이야기에 대해 비판적으로 생각해보고자 구성하였다.

'Brave New Exercise Project: Promotion Center' is the first project of the 'Brave New Exercise Project', created by borrowing ideas from the format of the promotion center. It is the place in which promotes ‘Brave New Exercise’, which is created with restructuring similar parts of the current national group calisthenics in Korea and Japan. Indeed, normally, the promotion center is built to promote the product, so that sells as much as can. So it tries to show the only the bright side of the product. By ironical way focusing on the bright side, this project reveals the background of national group calisthenics and the process of spreading out with visual languages. With that, it critically shows how dispositif works within individuals' bodies and how individuals are in certain societies. The promotion center consists of 1) Brave New Exercise promotion film, 2) films which teach how to do Brave New Exercise, 3) interview film and fabricated history drawing, and 4) performance. 



Brave New Exercise Project: Promotion Center, installation view @ Koganecho Bazaar, Yokohama, Japan, 2015