Welcome to the World of Brave New Exercise




'Brave New Exercise Project: Promotion Center' 의 부분 중 하나로 체조를 홍보하는 홍보영상으로 공간을 전체적으로 흥겹게 만들어주는 역할을 한다. 한국의 국민체조와 일본의 라디오 체조를 하는 모습들을 짧게 연결하고, 영화 홍보 영상처럼 중간중간 인용한 인터뷰 내용들이 들어간다.  하지만, 신나고, 즐거워하는 모습은 반대편에 설치된 인터뷰 영상과 드로잉들, 강제성을 강조한 퍼포먼스와 연결되면서 집단체조 이면의 제작 이유와 전파방법 등이 드러난다. 그리고 집단체조들이 사람들에게 비판없이 받아들여지고 있음이 드러나게 된다. 이를 통해 체조 이면의 가진 의미에 대해 돌아볼 수 있다.

It is a promotion film of 'Brave New Exercise Project'. The movements come from both Korean and Japanese national exercise. This film seems to show that everyone can do the exercise regardless of age and gender, as well as it’s very exciting. However, connecting to interview films, showing on the opposite side in the space, this film makes questions about the background of the national group calisthenics in both countries. This and interview films shows how government disseminated national group calisthenics for a specific purpose. This film tries to make a chance to consider group calisthenics with a critical point of view. Furthermore, this tries to make viewers think about other dispositifs secretly working in individuals' bodies.


Installation view @ Koganecho Bazaar, Yokohama, Japan, 2015











Welcome to the world of Brave New Exercise, 2 channel video installation, 3min 37sec, 2015 (installation)







Welcome to the world of Brave New Exercise, 2 channel video installation, 3min 37sec, 2015 (original)