We Don't Know What Rose Is



화면 속 한 사람은 그림을 그리고, 한 사람은 그 그림을 지우려고 한다.
그림을 그리는 자가 지워진 그림 위에 원래의 것에 이어서 그리려해도 그림은 방향을 잃어버린다.
역사를 드러내려는 자와 이를 막무가내로 덮으려는 자. 우리는 무엇이 옳은 것인지 알 수가 없다.
관객의 그림자는 그림의 그리는 자와 지우려는 자의 사이에 놓이게 된다.
그림자로서의 개입된 관객은 마치 이들 둘의 행위에 참여한 듯한 느낌을 받는다.

The first person draws something on the wall.
The second person tries to erase what the first person draws.
Even though the first man tries to keep drawing on the original drawing, he cannot recognize what is the original. As well as, the second man cannot know what he wants to erase. At last, both men don’t know what they want and expect. In the end, only black drawing is left.
The first man symbolizes the men who want to show the history, and the second man indicates the people who try to hide the history. However, we don’t know which is better or right. The visitors intervened the film as a shadow, would feel like participated in both actors’ activity.

































'We don't know what rose is', single channel video installation,5’35”, 2014